Anunț privind organizarea concursului pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de referent, clasa III, grad profesional superior din cadrul Compartimentului de stare civilă al Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor Satu Mare,

CONSILIUL  JUDEŢEAN SATU  MARE
DIRECŢIA GENERALĂ DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR 
SATU MARE
Tel: 0261/711591
Fax: 0261/711592
Bulevardul Cloşca 6/A
Nr.28185/ 05.04.2023


ANUNŢ


            Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Satu Mare organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție vacante de referent, clasa III, grad profesional superior, ID post 186985, din cadrul Compartimentului de stare civilă al Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor Satu Mare, 
          Calendarul desfășurării concursului:
-    pubicarea anunțului de concurs în data de 05.04.2023, ora 10:00;
-    depunerea dosarelor de concurs în perioada de 05.04.2023-24.04.2023 inclusiv;
-    selecția dosarelor se va face în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, respectiv perioada 25.04 2023 - 02.05.2023, inclusiv;
-    depunere contestații în data de 03.05.2023 inclusiv;
-    soluționarea contestațiilor în data de 04.05.2023 inclusiv;
-    data probei scrise în data de 08.05.2023, ora 10:00;
-    interviul în termen de  maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă maximum 50 de puncte.
Concursul se va desfășura la sediul  Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Satu Mare, municipiul Satu Mare,  Bulevardul Cloşca 6/A.
Condiţii specifice pentru ocuparea funcției publice vacante sunt:
-    condițiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
-    studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat
-    vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de minim : 7 ani;
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Actele necesare candidaților în vederea înscrierii la concurs, sunt următoarele:
1.    formularul de înscriere prevăzut în anexa 3 din HG 611/2008;
2.    curriculum vitae, modelul comun european;
3.    copia actului de identitate;
4.    copia diplomei de bacalaureat;
5.    copia carnetului de muncă și a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/ funcției sau pentru exercitarea profesiei;
6.    copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
7.    cazierul judiciar;
8.    declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
    Modelul orientativ al adeverinței de vechime menționată la pct.5) este prevăzut în Anexa nr.2D la HG nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei  funcționarilor publici. Adeverințele care au un alt format trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr.2D și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată.
    Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă stare de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii. 
    Copiile de pe actele prevăzute mai sus, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documente originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. 
  Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

BIBLIOGRAFIA


aferentă concursului pentru ocuparea pe durată nedeterminată a unei funcții publice de execuție vacante, cu durată normală a timpului de lucru de 8 ore/zi de referent clasaIII, grad profesional superior, la Compartimentul de stare civilă

    Constituția României, *** Republicată;
    Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000  privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare  *** Republicată;
    Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi  *** Republicată;
    Titlul I și II ale părții a VI–a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
    Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind infiintarea, organizarea si funcționarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare; 
    Legea arhivelor naţionale nr. 16/1996, *** Republicată; 
    LEGEA Nr.119/1996, cu  privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    HOTĂRÂREA GUVERNULUI  Nr.64 din 26 ianuarie 2011, pentru aprobarea metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în   materie de stare civilă, cu modificările și completările ulterioare, 
    Legea 287/2009 privind codul civil – Secțiunea a -3-a, art.98,art 99-103 republicată;
     HOTĂRÂRE   Nr. 727/2013 din 25 septembrie 2013,  privind aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenţiei nr. 16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976, cu modificările și completările ulterioare,
    Regulamentului (UE) 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

TEMATICA
aferentă concursului pentru ocuparea pe durată nedeterminată a unei funcții publice de execuție vacante, cu durată normală a timpului de lucru de 8 ore/zi de referent clasaIII, grad profesional superior, la Compartimentul de stare civilă

    Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale ale cetățenilor;
    Reglementări  privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare; 
     Reglementări privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi  
    Reglementări privind funcția publică;
    Reglementări privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor; 
    Reglementări privind legea arhivelor naţionale; 
    Reglementări privind  actele de stare civilă;
    Reglementări privind aplicarea unitară a dispozițiilor în   materie de stare civilă;
    Reglementări privind actele de stare civilă, înscrierea mențiunilor pe actul de stare civilă, actele întocmite de un ofițer de stare civilă necompetent, precum și alte mijloace de dovadă a stării civile; 
     Reglementări  privind punerea în aplicare a prevederilor Convenţiei nr. 16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976;
    Reglementări privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

    Condițiile   de participare la concurs, bibliografia, tematica, atribuțiile prevăzute în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului se afișează pe pagina de internet a instituției,   www.cjsm.ro/DGEPSM  la secțiunea Structură organizatorică –posturi vacante și concursuri în conformitate cu prevederile art.39 alin.(1), (1^1) și (2) din H.G. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.
   Observații suplimentare: Persoana de contact- Astaloș Adriana, consilier, secretarul comisiei de concurs, telefon: 0261/711591, fax 0261/711592.


DIRECTOR EXECUTIV,
Riedl- Kovacs Gertrude- Johanna


                                                                                                                                                                                                                 Vizat juridic,
                                                                                                                                                                                                           Boitor Alexandra-Ioana


Red/tehnored A.A.

Documente